РЕАЛІЇ ЗАДУМАТИСЯ ЗМУШУЮТЬ…

DSC02561

Придонецька Авдіївка дотепер залишається напруженою зоною російської військової агресії на східних теренах України. Колишній захисник цілісності земель батьківщини Олесь Кромпляс оформив мандрівним фотопроектом особисту фотосесію   завваженого промислового регіону.

Відтак, 17 серпня у музеї відбулася презентація фотовиставки «PROMKA» за участю ветеранів війни в Афганістані, сьогоднішніх військових та добровільних оборонців, громадських активістів, пересічних зацікавлених.

Присутнім виповів державницьку позицію заступник голови Тернопільської обласної державної адміністрації Юрій Юрик.

Повірити у боєздатність силових структур та Збройних Сил України закликав голова Тернопільської обласної організації Спілки офіцерів України Олександр Варакута…

Проект експонуватиметься до 1 вересня.

Пізнавальні канікули з музеєм

«Масові запросини», проведені у Міжнародний день захисту дітей, оправдали сподівання, «підказали» способи вдосконалення подальшого зреалізування науково-просвітницької програми музею «Назустріч» – для дітей з особливими потребами.

«Позитив» запропонованого заполонив Тернопіль. І … О, диво!

На чисельні прохання керівників пришкільних таборів «алярмово» було розроблено нову музейну програму – «Пізнавальні канікули з музеєм»: удосконалено, розширено попередні напрацювання…

Логотип намалював «спеціально» – завідувач художньо-реставраційного відділу музею Андрій Чернець.

Відтак, упродовж 5 – 8 та 12 червня проведено тиждень зустрічей школярів. Одразу у 13-ти локаціях («Натіпала молодиця біля клуні конопель» +майстер-клас з прядіння; «Якби мені рубель та качалку, якби мені дівчину Наталку…» + майстер-клас з прасування домотканого полотна рублем; «Вибійковий дивосвіт» + майстер-клас з вибійки по тканині; «Минулого нашого краю для допитливих чомучків» + гра-розкопки «В пошуках скам’янілостей»; «Мистецтво жити гарно, або дещо про екологію Тернопільщини»; «Зелені скарби Тернопілля»; «Подорож у світ первісної людини»; «Чи козацького ти роду?» + конкурс «Козацькі забави»; «Хустка та намітка оберіг жіночої краси» + майстер-клас з пов’язування хустки та намітки; «Освіта на Тернопільщині»; «Давній Тернопіль крізь призму історії вулиць та визначних будівель. На перехресті минулого та сучасності»; «Свідки століть»; Пригодницький квест) діти практично проявляли свої здібності та знання. Зокрема, в нас побували учні: Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням іноземних мов, Тернопільської Української гімназії ім. Івана Франка, слухачі Освітнього табору «Space Camp», літнього табору Креативної студії «ІРИска», літнього мовного табору – «Перші Київські курси іноземних мов» та інші (загалом – 17 груп).

    

Ми готові задовільнити будь-які «захцянки» бажаючих.

Ласкаво просимо!

РАЗЮЧІ СПАЛАХИ ОБ’ЄКТИВА…

DSC02561

Із 13 червня, упродовж кількох тижнів, експонуватиметься виставка фотографій Олеся Кромпляса «PROMKA» – про події у промисловій зоні Авдіївки та її захисників.

PROMKA – це серія чорно-білих фотографій та полароїдних знімків про українських героїв, котрі щодня в нелюдських умовах, під постійними обстрілами виконують свій обов’язок з оборони української державності. Ці роботи були зняті протягом жовтня – листопада 2016 року.

Автор фотопроекту – учасник Революції Гідності, активіст, доброволець, журналіст та воєнний кореспондент. Боєць добровольчого батальйону «Азов», учасник звільнення та оборони Маріуполя, учасник Іловайської операції, знімав репортаж у Новому терміналі Донецького аеропорту.

Представлені 50 чорно-білих світлин – разючі фотомиті реалій теперішньої війни на Сході України.

  

Мережана весна

Відроджена втрата

DSC02145

Іван Хворостецький – український художник і педагог, майстер ліричного пейзажу. Народився 18 квітня 1888, у с. Юридики (нині у складі м. Почаєва, Тернопільщина) у сім’ї робітника майстерні Почаївської лаври. Вивчившись у парафіяльній школі, він у 1900-ті роки проявив хист до малювання, працював у іконописних майстернях, неодноразово був запрошений як помічник для розпису церков, одночасно навчаючись у професійних іконописців.

1908 – 1915 – навчався у Київському художньому училищі. 1916-го став студентом Петербурзької Академії мистецтв, але після місяця занять був мобілізований (невдовзі його звільнили від військової служби через хворобу).

Художнику була притаманна любов до рідної природи, що зумовило його захоплення пейзажем, оповитим ліричними настроями. Його твори експонувалися на різноманітних виставках з 1915 року, незмінно привертаючи увагу щирістю й задушевністю, бездоганним смаком, стриманим, але глибоким і виразним колоритом.

Викладацький шлях Хворостецький розпочав у 1916 році вчителем малювання вищого початкового училища у Деміївці. Пізніше поєднував обов’язки вчителя малювання й креслення у середніх школах Києва з навчанням у Київському художньому інституті (1925 – 1928). Викладав у Київському художньому технікумі (1929 – 1934), у Київському будівельному інституті (1932 – 1936). З 1935 року працював асистентом у Київському художньому інституті (з 1940 року – доцент). У 1936 році розпочав керувати студією образотворчого мистецтва Київського Палацу піонерів.

Радянські умови змушували Івана Хворостецького зображати сцени того часу, але й у цих творах підкуповувала живописність, гарне пейзажне тло. Його картина «Пралі» була 1928 року показана на бієнале у Венеції та здобула там заохочувальну премію. Художник увійшов до складу АРМУ, був членом АХЧУ, Українського мистецького об’єднання, брав участь у їхніх виставках. З 1938 року – член Спілки радянських художників України.

Педагогічний шлях Хворостецького перервала війна. Під час окупації гітлерівцями Києва, художник був змушений покинути житло та майно, перебрався у рідний Почаїв, де залишився й у повоєнні роки. Творчий доробок згорів (згодом частину втраченого відновлено). Митець присвятив себе переважно творчій праці, обмежуючись веденням занять художнього гуртка в середній школі. Продовжував творчі пошуки у царині пейзажу, чому сприяли неодноразові поїздки до Криму. Серед доробку тієї пори – картини «Озеро в Тернополі» (1955), «Зима в Кремінці» (1957), «Почаївський мотив» (1958), «Хвилі» та ін. За участю художника відбувалися численні вернісажі, було проведено низку його персональних виставок.

Помер від запалення легень, 19 листопада 1958. Похований у Почаєві.

У 1989 році в Почаєві було відкрито Меморіальний музей художника І. Ф. Хворостецького.

Нині твори митця зберігаються в Національному художньому музеї України, Тернопільському обласному художньому музеї, у музеях Кременця, Миколаєва та інших.

У Тернопільському обласному краєзнавчому музеї фонд маляра налічує 249 одиниць збереження: «Живопис» – 132, «Рідкісні документи» – 43, «Фотографії» – 33, «Негативи» – 10, «Рідкісні книги» – 5, «Плакати, листівки» – 3, «Речові матеріали» – 3 (годинник, окуляри, етюдник), «Науково-допоміжні матеріали» – 18, поза нумерацією – 2.

130-річчю митця присвячено виставку фондових матеріалів «Майстер ліричного пейзажу». Фотодокументальну основу збагачують картини: «Пасіка», «Початок весни» (обидві – 1947), «Скирди» (1952), «Морський етюд» (1954), «Зима» (1955), «Весна», «Останній сніг» (обидві – 1956), «Березень» (1957), «Зима», «Озимина зійшла», «Гриби» (усі – 1958), десятки інших.

Відновлене силою волі непересічного майстра пензля – варто подивитися!..